Tiskovno poročilo s 1. Mahle Eco Rally

Uspešno zaključen reli na alternativna goriva

AMD Gorica letos praznuje svojo 70. letnico delovanja. V jubilejnem letu smo se v društvu odločili, da kot društvo, ki je namenjeno promociji varnosti na cestah in razvoju tehnične kulture, letos prvič organizira, v skladu z pravili panožne avtomobilske športne zveze AŠ 2005 in mednarodne avtomobilistične organizacije FIA, pozivno točnostno tekmovanje MAHLE Eco Rally, ki je potekal 22. in 23. septembra s ceremonialnim startom in ciljem pred podjetjem Mahle Letrika d.o.o. v Šempetru pri Gorici.

 

 

Trasa relija je potekala iz Šempetra pri Gorici, skozi Novo Gorico, Solkan po Soški dolini do Mosta na Soči, Tolmina, Kobarida in vse do Bovca, kjer se je karavana električnih vozil čez noč ustavila in napolnila svoja vozila. Naslednje jutro so posadke nadaljevale pot nazaj od Bovca do Kobarida čez Kolovrat in Goriška Brda in zaključila v Šempetru pri Gorici.

Sodelovala so lahko vsa vozila na električni pogon in hibridna vozila, ki so v skladu s prometno zakonodajo in so primerna za vožnjo po javnih cestah, opremljena z obvezno varnostno opremo in uradnimi registrskimi tablicami ter veljavnim prometnim dovoljenjem in homologacijo vozila. Skratka vozila morajo biti opremljena kot jih je opremil proizvajalec za uporabo v javnem prometu.

E-Rally je štel za pozivno točnostno dirko, ki bo prva v Sloveniji izpeljana po veljavnih FIA pravilih, pod okriljem Zveze za avto šport Slovenije AŠ2005.

Eden od glavnih namenov tekmovanja je ocena sposobnosti tekmovalcev natančnega spoštovanja časovnega razporeda tekom celotnega dogodka, ki ga določi organizator. Le ta se objavi v obliki zaporedja “idealnih časov” za prehod avtomobilov iz ene časovne kontrole do naslednje časovne kontrole. Vsak “predčasen” ali “prepozen” prihod se kaznuje s kazenskimi točkami. Drugo ocenjevanje, ki je prav tako zelo pomembno pri končni razvrstitvi, je ocena sposobnosti posadke za vožnjo skozi določene dele etape z natančno določeno hitrostjo. Časi in povprečne hitrosti, ki jih določi organizator so taki, da udeleženci ne morejo kršiti cestno prometnih predpisov.

Pomembno je tudi poudariti, da E-raliji niso hitrostne preizkušnje in zato ni potrebe po posebni varnostni opremi za sodelujoča vozila in posadke. Posadke sestavljajo voznik in sovoznik. Voznik in sovoznik lahko izmenjujeta vloge v času prireditve , pod pogojem, da sta oba imetnika veljavnega vozniškega dovoljenja in tekmovalne licence. Drugi potniki niso dovoljeni v avtomobilu.

Zato tekmovalci lahko v avtomobilih uporabljajo t.i. tripmasterje, ki jim omogočajo s signalom GPS, da kontrolirajo svoje čase in povprečne hitrosti. Tu lahko najdemo razlog za zmago posadke Purgar-Troha. Željko Purgar je namreč koordinator v sekciji Trajnostna mobilnost CER in svetovalec za električno mobilnost CONOT. V pretklosti je dolga leta deloval kot športni novinar, predvsem  v svetu moto športa in zato ima veliko izkušenj z vožnjami električnih vozil in premagal voznike navadnih relijev Denisa Mrevljeta in Tima Novaka in že upokojenega Košuto Emila.

   

Posebna zgodba je ekipa Ruchini-Kalugina. Adriano Ruchini podjetnik iz Italije, a živi v okolici Nove Gorice, je lastnik prve Tesle v Italiji in član ekipe, ki je postavila svetovni rekord v vožnji Tesle z enim polnjenjem. Njegov prihod na reli je bila prav promocija električne mobilnosti.

 

Po opravljenih tehničnih pregledih, birokratskih formalnostih in nagovoru g. Edvina Severja, direktorja podjetja Mahle Letrika, glavnega pokrovitelja relija, so se tekmovalci odpravili na progo. Le dober kilometer od starta jih je na kartodromu čakala prva točnostna preizkušnja (TP). Prevoziti so morali dva kroga s poljubno hitrostjo s čim bolj identičnema časoma (glej pod zavihek rezultati).

 

Po postanku na kontrolni točki v Novi Gorici na Tednu mobilnosti jih je proga odpeljala na tolminsko, na nasledno to TP od Kozaršč do Tolmina, kjer se je že pokazala izkušenost ekipe Purgar-Troha.
V Kobaridu je bil opravljen prvi daljši postanek in dve ekipe so izkoristile za možnost polnjenja akumulatorjev, ostali pa za malico v mlekarni Planika in obisk muzeja mlekarstva na tolminskem.

 

Prvi vrhunec dneva je bil prihod električnih avtomobilov v podjetje Mahle Letrika Bovec, kjer so obeleževali 60 letnico ustanovitve. Govorniki Mitja Gorenšček direktor podjetja, Samo Hribar Milič generalni direktor GZS-ja, Valter Mlekuž župan občine Bovec, Thomas Kohlbauer predstavnik lastnikov Mahle Gmbh in slavnostni govornik predsednik Republike Slovenije Borut Pahor so povdarjali pridnost in marljivost prebivalcev zgornjega Posočja.

   

 

Drugi vrhunec dneva se je odvijal na letališču Bovec. Tam so ekipe morale pokazati spretnost vožnje med stožci. Zopet se pokazalo, da hitrost se ne izplača, saj je kar nekaj ekip zaradi prehitre vožnje zgrešila pot med stožci in si prislužila kazenske točke.

Odhod v park ferme je bil namenjen žejnim akumulatorjem, ki napajajo požrešne elektromotorje. Polnilnica je bila narejena prav posebej za 1. Mahle Eco Rally, ker na celotni trasi ni trinajst polnilnic in prav naš reli je poziv k izgradnji enot. Ta problem je najbolj izkusila ekipa Klanjšček-Cej s Renault Twizy-em. (Pre)majhen akumulator in redka posejanost polnilnic jih je prisililo na polnjenje v privatnih hišah in gostilnah.
Drugi dan, polni energije, so neslišno odbrzeli z dvorišča Mahle Letrika Bovec v Kobarid na kratek postanek in ogled muzeja, a misli so že bile pri najtežji točnostni preizkušnji relija sedem kilometrski vzpon in skoraj tisoč metrov razlike v nadmorski višini iz Volč na Solarje. Mesta na vrhu se niso preveč premešala.

Spust proti Kambreškemu na progo klasičnega relija Nova Gorica in nova točnostna preizkušnja, od vasi Srednje do križišča h hribu Koradi, ki prav tako ni veliko vplivala na razvrstitve pri vrhu.

Prihod v Goriška Brda je pomenilo dvoje: ogled vinske kleti Dobrovo in kosilo. Pot v Šempeter je bila le še rutina, prav tako podeljevanje pokalov in odpiranje šampanjcev ni predstavljalo problemov.

 

 

Električni avtomobili niso v prihodnosti, so že tukaj. Infrastruktura oz. polnilnice so redke in daljša potovanja pomenijo logistični problem, šparanje z elektriko oz. spustiti nogo s stopalke (za plin?) pomeni nižjo hitrost in daljši domet, manj hrupa in kar je najpomembneje, nič onesnaževanja.

 

To je bil tudi namen 1. Mahle Eco Rally-ja.

Uradni končni rezultati

1.  PURGAR Željko TROHA Bogdan Renault ZOE

2.  PAVŠIČ Gregor BREZAVŠČEK Stanislav VW Golf

3. MREVLJE Denis HVALA Aljaž Hyundai Ioniq

4. NOVAK Tim MUGERLI Dominik BMW i3

5. VUGA Borut PLAVAC Marjan BMW i3

6. GOMIZELJ Rok HVALA Tina BMW i3

7. UŠAJ Edvin MATJAŽIČ David BMW i3

8. ŠPACAPAN Franko ŠPACAPAN Tadej  ZOE

9. KOŠUTA Emil KOŠUTA Nevenka SVN/SVN ZOE

10. KALUGINA Elena RUCHINI Adriano S Tesla P85D

11. Božič Marjan FORNAZARIČ Renato Fiat e-Punto 1999 M1

12. GODNIČ Martin SPAČAL Sara Mercedes Benz B

13.  KLANJŠČEK Rok CEJ Goran Renault  Twizi

Za še več fotografij klikni zavihek FOTO.

 

AMD Gorica

Tekst: Miro Lipičar in Miloš Ferfolja

Foto: Miloš Ferfolja